Bazı kesimler , "miraç olayı" konusunda şu önermeyi ileri sürerler: "Muhammed peygamber, Sidretül'l Münteha'da (Yedinci kat gökte) Tanrı'yı gözleriyle (dünya gözüyle) görmüştür. "
Bu konuda iki önerme koyalım ve hipotezimizi sınayalım.
Hipotez : "Tanrı, hem Evren'de hem de Evren ötesinde hiç bir şekilde görülmeyecektir."
1 : Gökyüzünün gözlenmesi ve astrofizik çalışmaları uzayın tüm yönlerde genişlemeye devam ettiğini ve onun sınırları belirlenmiş belli tabakalardan oluşmadığını ispatlamıştır. Uzay ötesi (fizik ötesi) âlem ise insan duyularını aşar ve gözlenemez.
2 : "Peygamber'in Tanrı'yı dünya gözüyle görme olayı fiziksel gerçekliğe aykırı. Eskatolojik olarak da insanın Tanrı'yı göreceği ile ilgili hiç bir Kur'anî ayet yoktur. Tanrı'nın âhirette cennetlikler tarafından görüleceği ise sadece bir iddiadır ve hem fiziksel hem de fizik ötesi hiçbir kanıta dayanmamaktadır."
Tez: "Muhammed peygamber, Tanrı'yı dünya gözüyle görmemiştir ve görmesi de mümkün değildir. Kendisi de asla Tanrı'yı gördüğü iddiasında bulunmamıştır. Dolayısıyla, eskatolojik olarak da Tanrı'nın müşahede edilmesine yönelik hiçbir ipucu bulunmamaktadır."
Ehl-i Sünnet (Sünniler), insanların Tanrı'yı âhirette göreceğini iddia ederken, Şii kelâmcılar bu düşünceyi de reddetmişlerdir. Nazar (bakma) ayrıdır, görme ayrı... Öyle değil mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder